V današnjem globaliziranem svetu, kjer lahko podjetja in posamezniki hitro dostopajo do virov iz oddaljenih držav, je pogosto podcenjena vrednost povezovanja z lokalnimi podjetniki in obrtniki. Če kdaj, potem zdaj ne smemo pozabiti na številne prednosti, ki jih prinaša sodelovanje z lokalnimi dobavitelji in partnerji. Povezovanje z ljudmi, ki so steber vsakega podjetja presega kratkotrajne ekonomske koristi in odpira pot dolgoročno donosnim poslom.

Povezovanje s podjetji v domačem okolju ne krepi le lokalnega gospodarstva, temveč tudi spodbuja trajnostni razvoj, krepi socialne vezi in zmanjšuje okoljski odtis. Zakaj je pomembno, da podjetja sodelujejo z lokalnimi dobavitelji?

  1. Krepitev lokalnega gospodarstva: Ko podjetja naročajo pri lokalnih dobaviteljih, s tem denar ostane v domači ekonomiji. To spodbuja zaposlovanje, povečuje kupno moč prebivalstva in izboljšuje gospodarsko stanje skupnosti. Po podatkih raziskav lahko vsak evro, porabljen pri lokalnem podjetju, ustvari do trikrat večji učinek na gospodarstvo kot evro, porabljen pri zunanjih ali mednarodnih dobaviteljih.
  2. Okoljske koristi: Lokalno povezovanje ima pozitiven vpliv na okolje, saj zmanjšuje potrebo po dolgih transportnih poteh. Krajše transportne poti pomenijo manj emisij CO₂ in drugih onesnaževal, kar zmanjšuje okoljski odtis podjetij. Poleg tega lokalna podjetja pogosto uporabljajo metode pridelave in proizvodnje, ki so prilagojene okolju in spoštujejo ekološka načela.
  3. Izgradnja skupnosti in socialne povezanosti: Ko podjetja sodelujejo s sosednjimi podjetji in podpirajo lokalno gospodarstvo, se krepi povezanost v skupnosti. Takšna povezanost gradi zaupanje med podjetji, posamezniki in organizacijami, kar omogoča dolgoročno sodelovanje. Lokalna podjetja bolje razumejo potrebe in vrednote svoje skupnosti, kar omogoča prilagodljivejše in boljše storitve.
  4. Večja prilagodljivost in zanesljivost dobave: Lokalne dobavne verige so pogosto bolj prilagodljive in manj izpostavljene globalnim motnjam. To je postalo očitno zlasti med pandemijo COVID-19, ko so številna podjetja s kratkimi dobavnimi verigami lažje obvladovala povpraševanje kot tista, ki so bila odvisna od globalnih dobaviteljev.

Primeri dobrih praks lokalnega povezovanja:

  1. Podpora lokalnim kmetom in proizvajalcem: Številne restavracije in gostinske verige v Sloveniji so prepoznale prednosti sodelovanja z lokalnimi kmeti in proizvajalci. Gostilne, ki poudarjajo trajnostno usmerjenost z uporabo lokalno pridelanih surovin in sezonskih sestavin ne le pripomorejo k ohranjanju slovenskega kmetijstva, ampak tudi izboljšajo kakovost svojih jedi in ustvarjajo edinstveno kulinarično izkušnjo za obiskovalce.
  2. Lokalna energetska podjetja in trajnostna gradnja: V zadnjih letih se vedno več gradbenih podjetij odloča za lokalne materiale in podjetja z ekološko ozaveščenimi praksami. Energetsko učinkovite hiše, grajene iz domačega lesa, kamna ali recikliranih materialov, so primer trajnostne gradnje, ki podpira lokalne dobavitelje in zmanjšuje ekološki odtis.
  3. Skupnostne zadruge in iniciative: V Sloveniji deluje več zadrug in skupnostnih projektov, ki spodbujajo sodelovanje med lokalnimi podjetji.

Zakaj bi morala podjetja vlagati v lokalno povezovanje?

Lokalno povezovanje ni le poslovna odločitev, temveč pomembna naložba v prihodnost skupnosti in trajnostno gospodarstvo. Krepi odpornost gospodarstva, zmanjšuje odvisnost od zunanjih dejavnikov ter ustvarja stabilnejše, zanesljivejše poslovno okolje. Zmanjšanje okolijskega vpliva, povečanje prilagodljivosti dobavnih verig in socialna odgovornost so vse pomembni razlogi za podporo lokalnih dobaviteljev. Podjetja, ki se zavedajo pomena lokalnega povezovanja, ne prispevajo zgolj k svojemu poslovnemu uspehu, temveč tudi gradijo temelje za trajnostno rast in bogatenje lokalne skupnosti. V takšnem okolju pa si vsi želimo živeti, mar ne?

Avtorica: Taddea Miklavin Milanoivć